27. april 2013

Litt av hvert på en lørdag

Status postmastersyndrom:

Wilhelmine begynner å bli bedre, det ser ut til at hun har god effekt av både nye interørblader og en svak dose av mørk kokesjokolade (les=det eneste som var igjen i skuffen). Har tro på at hun kan bli friskmeldt i løpet av neste uke, men mulig behov for noe ettervern, drøftes nærmere i løpet av uken...et loppis kan være verdt å prøve...

...og det var nettopp det jeg gjorde...dro på LOPPIS...med brannmannen på slep...noe som resulterte i at man faktisk kan gå inn på et loppemarked uten å kjøpe noen ting...det tok ca 3 sekunder...så fikk brannmannen nok...hihi...søt da. Resten av dagen har jeg bare suset rundt i huset og gjort ingen ting...det går fint an det faktisk...bare gå rundt og se på allt som skal gjøres...uten å gjøre det...det er en bra øvelse for husmødre faktisk. På vandreturen tok jeg noen bilder...hihi...høres ut som jeg bor i et STORT hus...men jeg må liksom få opp kreativitetsenergien igjen...da knipser man litt rundt, lurer på hvordan man skal ommøblere...og hvordan i svarte det skal gå når huset inntas av 17 gjester neste helg til verdens beste Fabian sin store festdag...nemlig konfirmasjon. Da skal det bakes en hel haug med kaker, vaskes rimelig mye gulv, pusses kakespader, strykes bunadskjorter, finne frem kaffekopper og kakefat...HERRE GEMMINI hvordan skal det gå??? Burde bloggen min snart omdøpes til "Klagemuren"??? Eller "Krøsamaja"...dere husker hun i Emil...hun klaget og var bekymret for allt, en viss person sier jeg ligner på henne...hihi...det kan jeg ikke skjønne;))



Mulig jeg ligner litt på henne i dag...


Good old kurvstol...jeg har alltid hatt en forkjærlighet for disse stolene...kan aldri kvitte meg med den;) 

Manno kopper fra Manno kopp dille perioden...blogging betyr at man får diller...så er det godeste mormor sitt servise under...gjett om hun koste seg med nytrukket kaffe fra disse sirlige koppene...ååå, savn....

I huset vårt er det bøker i stabler overalt...jaggu ligger det en fagbok innimellom alle kokebøkene...ååå, abstinens...

Det er kokebokhyllen...og yes...det er flere oppe...ja, jeg vet det er CRAZY...men guri malla så FANTASTISK;)) 

4 kommentarer:

ReVinyl sa...

Jeg har alltid likt manokoppene, men blir litt anti ved overeksponering. Si fra hvis du vil kvitte deg med dine da. Jeg kjøper`em jeg ;) Eller kanskje jeg har noe du synes er interessant, så kan vi jo inngå en deal...hihi.

Fin hælg da og lykke til med planlegging av konfirmasjon!

Siw

Anne sa...

For en fantastisk kokeboksamling !!! Jeg er helt målløs :-)

Unknown sa...

Det må jeg si. Du har like mange kokebøker som jeg har krimbøker..... Jeg er imponert. Fineste koppene, både de nye og de gamle. God søndag. D

PillePalle sa...

Du, jeg ligner denne damen også :)
Det ble bare pussing og rydding her igår. Utrolig mange kokebøker du har! Jeg har 10 eller sånn og bruker de nesten ikke :) Klemmer fra PillePalle