28. mai 2012

Deilige pinsedager

Det har vært noen deilige dager i Wilhelminehuset, fri, sove lenge og god mat. I går ble det bedt inn til verandaselskap og vi koste oss med gode olivenboller etter Kaspara sin oppskrift, hummus, ovnsbakte rotgrønnsaker og kylling fra Stange. Med smuldrepai til dessert var livet godt å leve igjen...


Wilhelmine bare elsker olivenboller ala Kaspara, det er en skatt hun har delt med seg til oss bloggere, kan ikke få takket deg nok, olivenboller er nr. 1 på min gjærbakst ti på topp liste.


Her er brannmannens egen spesialitet, han blander rotgrønnsaker og olje og steker det i ovnen...søtpoteter, kålrot, poteter, gulrot og timian...smaker bare så godt...sundt er det også...


Mais...hvor godt er ikke det da dere, med deilig smør og litt hvitløksalt på...mums...det er sommer det...


Prikkete duk, hele meg er jo snart en eneste stor prikk, må kanskje begynne med noen striper snart...jeg hadde også tenkt å ta på meg en prikkete skjorte i dag, men da sa den mellomste Wilhelminedatter stopp!!


Kylling fra Stange, stekt hel i ovnen med sitron, timian, rosmarin og hvitløk...say no more...just eat...


Den søte finale var smuldrepai med bringebær og en med blåbær...vaniljeis ble servert til... Et hyggelig veranda selskap med hyggelige gjester, en god avslutning på pinsehelgen. 
Håper dere også har hatt en fin pinse. 

6 kommentarer:

I en Sving sa...

Så masse deilig da. Et skikkelig festbord til en koselig verandafest :)

Kos deg i dag også. Siste pinsedag og fridag, men kos allikevel :)

Stilleben sa...

Kjære W! Å, så mye god mat du viser! Blir sulten, selv om jeg er mett på sen frokost og god, gammeldags fomrmkake som jeg har bakt. Fikk "husmor-ånden" over meg og måtte bake litt her. Vi sees snart og det skal bli så koselig. Ha en fin fri dag. Klem fra M

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
FOR ET FRISTENDE MATBORD! og for en lykke og bli bedt på slikt!
Så morsomt at du er så veldig glad i olivenbollene!!! Vi er også så glade for at jeg for flere år siden fant denne oppskriften i Boligliv. "Olivenboller fra Kapperuds kafe`" mener jeg det sto som overskrift.
Nå er det ikke lenge til vi sees og jeg gleder meg!
Det er en "höjdare" med slike treff!
Ha en finfin landing på pinsehelgen!
Klem fra Kaspara

Lise B sa...

Dette så godt ut, ja! Kommer gjerne på besøk! I helga har jeg blitt bortskjemt på bakevarer, dattera mi var hjemme fra onsdag til i går, og hun har bakt både rabarbrapai, havrekjeks med tranebær og muffins. Sånt har vi aldri ellers, kansje med unntak av jul

Gunnhild sa...

mmmm m..nå ble jeg sulten!!

det så virkelig lekkert ut!

Anna Therese sa...

Åå nå ble eg sulten altså! Nam :) Alt på bildene så veldig godt ut :)