25. mars 2012

Vaffeldagen

I dag var det vaffeldagen, det betyr vafler til kveldsmat. Jeg har funnet en veldig god vaffel oppskrift på nettet, husker ikke hvor, men oppskriften kommer her: 

2 egg
1,5 dl sukker
1 dl kefir
4 dl melk
1 ss vaniljesukker
2 ts bakepulver
1 ts hjortesalt
80 g smør
mel (til røren er tykk)

Egg og sukker piskes til eggedosis, de tørre ingrediensene has i vekselvis med melken og kefir, smeltet smør til sist. Husk å ikke røre for mye da vaflene kan bli seige. 
Røren må svelle i 1 time. 

Det som er nytt med den for meg er at egg og sukker skal piskes til eggedosis, også er det hornsalt og litt kefir i, det resulterer i de beste vafler jeg har spist på lenge. Vafler er nemlig en kunst det, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ergret meg over at jeg liksom ikke har fått det til slik som mormoren min gjorde, selv om jeg hadde samme oppskrift som henne ble det ikke slik jeg husker. Men nå har jeg funnet min egen favorittoppskrift, så da kan jeg bare håpe at Wilhelminefamilien kommer til å huske dem slik jeg husker min mormors gode vafler. Ha en fin vaffeldag videre alle bloggvenner. HM...hvor mange ganger har jeg skrevet vafler i dette innlegget tro...hi,hi...men det var jo rett og slett et vaffel innlegg;) Men er det 1 eller 2 ffèr??? En vaffel og flere vafler...


Titt tei...her knipser jeg min fine Dualitt håndmikser, den er gull...


Noras syltetøy fra frysedisken, luksus på vaffeldagen...


Kanskje ikke de mest spennende bilder...hi,hi...i morgen lover jeg å vise en finfin pute jeg har sydd av en gammel fillerye...ny uke, nye muligheter, nye blogginnlegg...minner meg om at jeg egentlig skal gjøre dette...lese, skrive, lese, skrive...det kommer til å bli en del om det dette året, men om 1 år er jeg ferdig...forhåpentligvis da...hi,hi...



2 kommentarer:

Pink lady sa...

Deilig med vafler!!

Lykke til med lesingen! Det er til tider et slit med studier, men det er gull verdt når man står der med papirene i hånda! Stå på!

Klem

Gunnhild sa...

vafler er knallgodt!!
eller, bakels, som jeg kaller det da ;)

digga den rosa lysslyngeblomstre-saken din, nydelig!