13. februar 2012

Baking Macarons

I helgen bakte jeg macarons som jeg ga bort i gaver på morsdagen og til besøket vi var på i helgen. Jeg tror nå at jeg har funnet den ultimate oppskrift som passer meg aller best, den inneholdt nemlig ikke noen magiske prosesser, bare enkle trinn som alle kan klare. Oppskriften fant jeg på bloggen "My Little Kitchen", klikk deg inn her så finner du oppskriften. Jeg måtte steke mine kaker på 160 C i 20 min, da ble de perfekte, men det varierer sikkert litt fra ovn til ovn.  For første gang kan jeg si at det gikk veldig bra å lage disse søte kakene, de er så fine å se på og den perfekte gave...må bare takke bloggen 
"My Little Kitchen" for at hun deler oppskriften med seg her på verdensveven...



Rosa nytelser og jeg har bakt dem, er litt stolt nå asså...hi,hi



Spiselig glitter i rosa farger kjøpt i London på en kakebutikk...du finner sikkert maken på nettet også. 


Øver meg på å være matfotograf...hi,hi...


7 kommentarer:

Banebakken sa...

Oiii, så fine de var! virkelig vellykket : )
Jeg har hatt så lyst å prøve meg på
macaroner lenge, men har liksom ikke
turt...kanskje jeg skal hoppe i det nå da?

Fin mandag og god ny uke til deg!
Klem.

Skjerstad sa...

De var jo helt perfekte ! :)
MMMMMMM :)
Og med slikt rosa støv på , fikk dem jo ordentlig til å skinne ;)

Takk for link til oppskrift.
Ønsker deg ei fin uke :)
Klem fra Janne

Unknown sa...

Flinke jenta si det ja :o)
De ser unektelig gode ut.

Ha ei superflott ny veka snuppa!

siri ore elle sa...

Oi oi!! Disse så bare så lekre ut!!
Har aldri hørt om matglitter, men det ble jo skikkelig fint!!
Datter i huset her og ei venninne bakte makroner en gang, rosa og lyse grønne med en hvit krem inni, så gode:-))
Fin gave til morsdagen!!!
Fin uke til deg fra meg!
Klem:-)

Hildemor sa...

Kanonfine macaroner, stilig med glitter på:).
Fin uke til deg
Klem

Bente sa...

Wow - så flotte - jeg er veldig glad i å bake, men har aldri turt å prøve meg på makroner. Flinke deg! Lekre!

Klem fra Bente:)

Tevanga sa...

Å, de ser virkelig fortreffelige ut. Jeg tør ikke å prøve engang jeg... Men så slåss jeg for å få alle kaker høyere enn knekkebrød også da. Så det er greit å la være liksom :-)