11. januar 2012

Rødt


Hei søte bloggvenner, i dag byr jeg på noen fine røde bilder fra Wilhelminekjøkkenet. I jula skulle jeg jo ikke ha rødt, men nå etter jul...ja da syntes jeg plutselig rødt er fint, i bakvendtland da går jo allting an...hi,hi. Jeg var før jul på jakt etter en liten rød Cathrineholmbolle som jeg skulle ha på bordet med julegodteri...den dukket aldri opp...men kanskje jeg har lykken med meg til vårens loppesesong. Rart det derre med lopper...når vinteren kommer så er det hele liksom litt fjernt, men så fort våren kommer så kribler det i loppegenet...men det er viktig å hygge seg med de skatter man har også. Denne røde vekten husker jeg faktisk ikke hvor jeg fant, den står pent på hyllen sammen med noen smørsmeltere fra Cathrineholm. Jeg pleier å ha små orkideer i disse eller små eføy planter. Det er faktisk de eneste plantene som finnes i Wilhelminehuset. Men før, ja da skulle det være planter, da var det krukker i vinduet med masse grønne planter. Det var tider det. Da var det Peer Gynt tapet på veggen, rød stue og gul gang, blått kjøkken og grønt soverom...så flott vi syntes det var, med masse lutet furu. Uff, godt tiden forandrer seg. Men tenk om den ekte Wilhelmine hadde visst at Cathrineholm kjelene hennes skulle bli så populære og stå på pynt i vindu og hylle i Wilhelminehuset.  Husker det den dag i dag, da hun smeltet meierismør i smørsmelteren og sirlig dryppet det på stekt fiskepudding, det var fest det;) 



STOPP for RØDT!!!!


12 kommentarer:

Unknown sa...

Å, mitt hjarte bankar :) Eg elskar raudt - og då særleg raude ting til kjøkkenet - og då aller mest cathrineholm med raude innslag. Nydelege smørsmeltarar :)
Klem, KristiN

AvMeg sa...

Wow, så tøffe smørsmeltere i rødt! Og vekta var også fin-vi hadde ei slik i lysegrønn da jeg var lita :-)

Randiga Tråden sa...

Underbara bilder.

Anonym sa...

Åh, du er heldig som har
slike smørsmeltere....
Jeg har så lyst på en slik.....

Nydelig rød inspirasjon!

Farger gjør en glad :)

gult hus i svingen sa...

Så herlige røde ting, Wilhelmine:) Hadde rødt i jula også jeg, og har mye rødt ellers også vettu:)
Har forresten ikke sett sånn vekt i rødt før:)

klem fra Trine:)

Banebakken sa...

Så flotte røde detaljer,
ser vi er flere som gleder oss
til loppesesongen! Kribler litt
i magen ved tanken : )
Fin kveld til deg.
Klem.

Barbros lille atelier sa...

Så mange fine saker!!
Har faktisk make vekt - bare i grønt. En favoritt:-)


Klem

Stilleben sa...

Hei kjære deg. Så mange herlige røde ting. Jeg liker veldig godt røde ting i interiøret. Særlig mot lyseblått og lysegrønt. Det er gamle, fine farger. Vekta er herlig. Jeg har en lignende i grønt når jeg tenker etter. Den må jeg sannelig finne frem. Kaffeboksen var - sukk, så fin! Ha en fin dag. Klem fra M

Pernille Ulrikke sa...

søte smørsmeltere. Vi har en i lysblå på hytta som jeg bare elsker :) Får alltid en liten sommerstemning når jeg ser de ;)

Anonym sa...

Mange fine røde ting du har, Wilhelmine! Begynner å bli litt røde ting her og der hos oss også, selvom jeg egentlig aldri før har likt fargen! Smaken er stadig i endring :-D!
Ha en fin dag! Klem fra Anne

Marit sa...

Ah! Vakre cathrineholmer :)

Petra / Popetotrora sa...

Härliga, härliga bilder! Rött är en klar favoritfärg här hos mig. :)