19. januar 2012

Last day in Copenhagen

Da er det duket for det siste København innlegget for denne gangen. På vei hjem pleier vi alltid å reise innom Dragør, det er en liten koselig by som du finner like ved Kastrup, like før du svinger av til broen på vei til Malmø, finner du skiltet mot Dragør. Det er så koselig der, små hus med de nydeligste vinduer og en koselig liten havn som man kan rusle rundt i. Det er jo helt klart best på sommeren, men den har også sin sjarm om vinteren. Syntes det ligner litt på Skomakergaten jeg, vi pleier å handle litt mat med hjem og da har de en fin IRMA matbutikk der. Jeg knipset noen bilder, plutselig oppdaget jeg et mega stort lerketre, hadde egentlig lyst til å be brannmannen om å ringe på å spørre om å få noen kvister, men jeg klarte å holde meg, men vi hadde sikkert fått lov...hi,hi. Syntes det alltid er litt trist å reise hjem fra slike turer, hverdagen kommer så brått, men jeg får kose meg med bildene her på bloggen. 
Deilige fredag i morgen, kan ikke bli bedre dag enn det, synd at det bare går så fort...ha en riktig god helg alle sammen, her kommer de siste Køben pics. 


Her vil jeg ha et lite hus, om jeg vinner i Lotto


Se for dere brannmannen opp i dette treet da, for å hente lerkekvister til sin interiørgale kone...hi,hi

Nei, forresten...om jeg vinner vil jeg ha et slikt hus, nyyydelig. 


Slike skilt må man aldri gå forbi, da er det inn å kikke, men bare kikke...lover bare en kort tur inn å se...hi,hi



Finfine ting, LUXO lamper...



Takk for denne gang deilige Danmark;) 


7 kommentarer:

Nina sa...

Så koselig å ha vært med deg på tur ;).

designhund sa...

ja, takk for turen!
og jeg kunne godt se for meg brannmannen!!
hi hi
nå er det natta,
sov godt!

Marian N. Larsen sa...

Jeg har aldrig været i Dragør! Der må jeg hellere kigge forbi selv næste gang jeg er i KBH :) Købte du noget særligt spændende mat i IRMA?

siri ore elle sa...

Hei!!

Nå har jeg også blitt litt kjent i København, har i alle fall fått veldig lyst til å reise dit:-)))

De luxolampene var kjempefine, drømmer om å komme over en eller gjerne to slike......
Fin helg ønskes deg!!

Klem

till-vidas-ara sa...

åhh fint! önskar jag fick gå där en gång..

kramar en fredag, Lycke

PillePalle sa...

En finfin gate på bildet øverst! Det finnes slike gater også i Sæby. Herlig med antikbutikker.
Klem, PiPa

Maria sa...

Vilken vacker tekanna och koppar, bland det vackraste jag sett. Vet du vem som designat dom? Trevlig helg!