24. november 2011

Hjelp meg med fargevalg...


Denne lysestaken fra loppis i sommer skal få ny farge i adventstiden, det følger med mansjetter i messing også...jeg er ikke så glad i messing lenger...så de får seg nok en omgang med spraylakken de også...lurer bare på hvilken farge som hadde passet denne fine lysestaken...kom gjerne med forslag...allt må jo ikke males heller da...men Wilhelminehuset er jo inne i en "make over" prosess...alt det hvite trenger fargevitaminer...og det er virkelig sant at man blir glad av farger...



En gammel pidestall til å ha en blomst på fikk restene av den lilla malingen...ble fin den...men nå får det være nok med lilla...ikke fint om liksom alt skal bli lilla da...selv om jeg gjerne kunne hatt både lilla soffa og lilla kjøkken...hi,hi...





nå skal jeg kose meg med litt lyserosa limonade fra Bølgen og Moi. 
Ha en fin kveld alle sammen og snart er det faktisk 1. advent, utrolig...syntes ikke det er lenge siden jeg blogget om pallesengen på verandaen jeg...




10 kommentarer:

Lise B sa...

Jeg foreslår jeg, selv om du ikke vil like det; jeg ville ha malt den hvit, enten veldig matt eller veldig blank. Messingmansjettene ville jeg ha beholdt, evt. Mattet ned. Så ville jeg ha brukt flotte lakklys i. Gjerne i farger, til og med flere forskjellige. Et annet alternativ ville ha vært bladgrønn, eller dyp grå, evt svart.

Kine sa...

hviiit:) men nå er jeg veldig glad i hvitt om dagen da;)
Og da kan man ha både røde og lilla lys i den;)

Hilsen Kine!

Petra / Popetotrora sa...

Vilken roligt ljusstake!! Varför inte göra den riktigt julig och måla den röd?! Eller om du inte är sugen på röd så dök turkos upp i mitt huvud.

Blir spännande att se vilken färg du väljer. :-)

Bente sa...

Hei Wilhelmine - jeg tør ikke å gi deg fargeråd, for jeg er ikke så veldig fargetøff selv:) Staken er jo artig uten maling også.......

Det blir sikkert kjempefint uansett hva du velger:)
Klem fra Bente.

Loppedilla sa...

Så kul form på lysestaken! lykke til i fargevalg.. kan jo velge ei kule i hver farge og hvite pinner i mellom? se lysestaken æ kjøpte idag og finn inspirasjon:)

Lise B sa...

Eller rød! Da blir det en flott julestake!

Stilleben sa...

Herlig lilla pidestall! Den med fire lys i enkle staker - det er jo storartet advendtsstake! Heldige du, den er fin. Likte også kulestaken. Gleder meg til å se resultatet og at limonaden smakte.

Lene sa...

Tja, hva med en blå farge? Ikke for mørk, ikke for lys. Midt i mellom? Hehe. :) Ser for meg den som blå nå skjønner du. *ler*

Kaspara sa...

Heisan Wilhelmine
Denne lysestaken er jeg vokst opp med for både moren min og søsteren min har denne. De har den i tre med hvite lys. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg vært så "kjedelig" og malt den hvit faktisk og så hadde jeg hatt både rosa og røde lys i den.
Takk for tilbakemeldingen på denne desember-dagen. Da tar vi peiling på det.
Ha en god natt og fine novemberdager!
Klem fra Kaspara

Vesle Serena sa...

Hei! Denne var så superfin!!!!!!
Du har nok sikkert malt den allerede, men jeg hadde malt messing-delene i hvitt og beholde den fine trefargen!! Elsker kombo hvitt+ tre.
Takk for fin hilsen på bloggen min en stund tilbake, er nok litt treig med å svare!

CIAO!

Serena