2. juli 2011

Ting som ble med hjem fra Gøteborg

Regn, regn og atter regn her i Wilhelminebyen. Jeg lovet jo å vise et innlegg på hva som ble med hjem fra Gøteborg turen jeg hadde i løpet av uken. Det var café liv og hygge som stod først på turen med jentene mine, men noen små ting fikk være med hjem. Fra Lagerhaus ble det med en liten gullfisk i plastikk, så søt, den bor i et Norgesglass på verandaen vår...den er så glad hele tiden...



Jeg husker at jeg likte dette super retro paret så godt når jeg var ung, Svenna og Lotta...do you remember...en LP plate til 15 kroner, har ikke spiller, men skal ha den i tallerkenhyllen...så søt hun derre Lotta vettu...jeg husker jeg mimet foran speilet til alle sangene de hadde...et stort skjerf rundt hodet til afro hår...det var tider det...lille Wilhelmine i action...jeg bare elsket musikk...


Fra en Gjenbruksbutikk ble det en liten retro- stoff fangst, Dunderklumpen stoff og et fint lilla putetrekk



Papptallerkner med fin sykkel på til grillsesongen...når solen bare kommer frem...på Lagerhaus var det bare så mye fint...kunne de ikke bare starte en liten butikk i Norge også da...



Også tilslutt den beste espresso kaffe i hele verden...CREMADOR...nydelig, sett boksen i fryseren og du har fersk kaffe hver gang du skal brygge en espresso...minner meg om at jeg bruker min Rancilio Silvia allt for sjeldent...er så mye styr med den syntes jeg, men den lager god kaffe...


Ha en glad lørdags kveld videre...så dere forresten den nydelige Charlene giftet seg med prins Albert? Wilhelmine bare elsker kongelige bryllup...trur jeg hadde passet fint til å være kongelig jeg, pyntet meg med fine kjoler og hatter hver dag...hi,hi...

6 kommentarer:

kariogjon sa...

Svenne og Lotta husker jeg også godt. Min venninne hadde en eldre søster- og vi "lærte" nok å høre på Svensktoppen av henne.

Mette sa...

Å, det var gamle minner, ja. Jeg husker dem godt. Husker at hun var så søt. Han ikke like barsk ;-).

ReVinyl sa...

Æ <3 gullfisken!

Gooo sommer te dæ! :) Klæm Siw

Loppedilla sa...

kan ikke huske svenna og lotta men vil gjerne finne denne lagerhaus butikken.... kuleste papptallerkener:)

Brit Strikkenerd sa...

Morsom gullfisk!! En sånn kunne jeg tenkt meg også:)

PillePalle sa...

Du har fått kjøpt så mange flotte ting, du!
Klem, PiPa