7. juli 2011

Nytt retrostoff og hjemmesydd sminkepung.

Wilhelmine har fått mange nye bekjentskaper gjennom retrostoff avhengigheten, det er bare så gøy. Men at det skulle bo en retrostoff engel like ved der jeg bor det ante jeg ikke...etter en annonse i avisa tok denne engelen kontakt med meg og lurte på om vi skulle bytte litt stoff...det var jo så koselig. Det viste seg at vi bodde bare noen hundre meter fra hverandre og hadde så mange felles retro interesser med form, farge, retro, søm og interiør at dette kunne ikke stoppe ved bare ett bytte. Vi har nå liksom en bytte avtale gående og tar kontakt med hverandre så fort vi finner et hjertebanktrekk... her om dagen kom verdens beste retro engle sms...engelen hadde nå funnet det fineste stoffet noensinne...to hele dynetrekk hadde hun funnet og hun lurte på om jeg ville ha det ene...Wilhelmine bare hoppet av glede...herre gemmini så fint det var...Nok en byttedeal ble gjot og Wilhelmine sitter nå bare og beundrer det flotte dynetrekket...tusen millioner min lille retro engel...man trenger ikke å ha kjent noen i lang tid før man kan bli venner...blir fint med tur til Stoff og Stil...for nå skal det kjøpes glidelåser og platevatt...



Wilhelmine har nemlig begynt å sy sminkepunger...eller jeg øver meg på å sy heter det kanskje...jeg sliter litt med foret, men snart sitter det nok. Jeg har nemlig en helt egen læremester...på YOU TUBE. Inspirert av bloggen det GULE HUSET I SVINGEN så har jeg også googlet på You Tube og funnet min helt egen læremester...det gikk ganske så bra, selv om jeg ikke skjønte alle ord på amerikansk...så har jeg iallefall sydd noe som ligner en sminkepung. Jeg er bare rimelig stolt!



Nå er det bare å øve seg på å få til foret, så skal jeg lukke den opp ved neste visning...hi,hi...
Dette var gøy asså...kommer til å bli en del sminkepunger på oss jentene her i huset tror jeg...kanskje brannmannen vil ha en retro toalettmappe også...ser for meg han på brannstasjonen i machoverden med en søt liten retromappe...


Ha en fin torsdag videre...


8 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Nice sminkepung:)
Og lekkert stoff:) har gjort noen kupp i det siste jeg også;)

klem fra Trine:)

Duse Pasteller sa...

For en lykke!;)
Nyyydelig sminkepung!
Lekkert mønster og farge!
Klem:)

Nina sa...

Åh - dette stoffet har jeg hatt i grønt - men det er bare noen lapper igjen. Det var det første jeg fikk tak i - så det har liksom vært stasstoffet. Kanskje du har lyst til å bytte en bit av dette? Men bare hvis du vil da seff ;). Den kaffevarmeren ser det ikke ut til at jeg klarer å få begynt på - og nå ser det jo ut som om du ordner det selv ;). Masser klemmer fra Nina

Malin - mine gleder - sa...

Så gøy å finne en slik engel!! :D Og heldig du var som fikk et slikt fint dynetrekk :D
Sminkepungen var aldeles nydlig!!
Vil du dele linken til læremesteren? :)))

Bente sa...

Hei - nydelig stoff Wilhelmine - og så flink du er med symaskinen - glidelås og fòr - imponert:)

Gyros skal bli!

God sommer til deg og dine - og klem!

Lene sa...

Oi, her var det mye fint! Å godt:)


Nå fikk du en følger til , god sommer!

Petra / Popetotrora sa...

Riktigt fint tyg! Jag kan aldrig titta mig mätt på alla fina retrotyger som visas överallt i bloggvärlden!

Anonym sa...

Hei!
Så gøy å finne en likesinned i sitt eget nabolag. Fin sminkepung. De blir nok bare finere og finere for hver gang ;-)
God hælj!
Klemmer fra Caza