9. mai 2011

Orange stuff og ny retrobutikk i Wilhelmines by

Orange er liksom 70 tallets farge, jeg har en tendens til å finne så mye orange, men det kan hende at det har noe med at det faktisk var mye orange på 70 tallet...så her kommer en liten bildeserie av lopper i orange toner funnet den siste tiden...den lille fløtemuggen er fra butikken 13 i Tønsberg...den lå i en restekasse utenfor og bare ropte til meg at jeg måtte befri den fra alle andre gule plast saker som lå der, den fikk bli med hjem til Wilhelminehuset, den passet godt sammen med Kasparas fine eggevarmere...enjoy the pictures...


Helt ubrukt Cathrine Holm panne, den var så fin, 20 kr på loppis i helgen, fy fasan så heldig jeg var...


Ikke tegn til noe brent mat i denne pannen nei...


Ekte vare...


Orange lampe som var full av klistremerker, frem med JIF flaska igjen og lampen er nesten som ny...brannmannen har nå blitt ekspert på å bytte støpsel i gamle 70 talls lamper, hvor i orange fasan skal alle disse lampene henge da Wilhelmine...jeg skal ordne det snart, må bare, skal bare....



Det har åpnet en ny kul retro butikk i Wilhelmines hjemby, er det mulig...på vei hjem fra loppis i helgen kjørte brannmannen og jeg forbi. Wilhelmine hyyyylte til når hun så skiltet, dette kunne ikke være sant...jeg skrek: STOPP!!!! Brannmannen fikk nesten hjerteinfarkt...stakkars, men verdens nesten fineste retro butikk (for den fineste er jo 13) i min by...Sarpsborg...butikken heter
"Finn Roen"
...det var bare så fint der...jeg må tilbake dit og skal da spørre om å få ta noen bilder til å lage et blogginnlegg om dette stedet...mitt kjøp i butikken var en finfin kjele av KAJ FRANCK, ikke så dyr om man skal sammenligne med Tradera og frakt og greier...


Orker dere mere lopper tro...jeg har ett innlegg til på lur...

15 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

fantastiske loppefunn, her snakker vi om ei som har tatt HELT av:) Og for en herlig butikk, sånn vil jeg starte:)
Fine ting, Cathrineholmkjel og kaffekjelen, sikle, sikle:) Eller kaffekjelen har jeg likedan, det får da være måte på samlemani:) Lampa ser helt strøken ut:) Har flere jeg, men ingen i yndlingsfargen oransje nei:)
Kjøpte vatt- teppe på Fretex idag jeg:) Har ikke begynt å samle på dem.....ennå du?:)

Varm klem fra Trine, som forstår hvor lykkelig du er nå:)

emblas-kanel sa...

Så mange flotte loppekjøp og den pannen til 20 kroner.... heldiggris! Klart vi orker mer lopper, aldri nok av det temaet. Hadde forresten en gul slik kjele som den nederste i min hybeltilværelse.
Ha ei flott uke.
Klem fra Eva :-)

Frk lykkelig med farge sa...

Hei hei.

Så flotte ting du har fått deg, gøy med ny retrobutikk i byen.

Gøy at du ble fornøyd med stoffene du fikk, det kommer en pakke til i posten, vet ikke helt når jeg får postet den, sannsynligvis så blir det på torsdag.

Ha en flott dag.

Klemmer

Gunnhild sa...

så mye lekkert du finner altså!
har de skrevet på posene sine selv? utrolig kult ;)

og, JAAA-A vi orker flere loppe innlegg!!
:) :D

Anonym sa...

Fy fasan, ja det kan du trygt si... !!! :D
Du har vært heldig, Cathrineholm stekepannen var jo råflott, og 20 kr... det er jo fantastisk!
Nydelige loppefunn, og ja... 13 er min favorittbutikk...
Heldig du er som fant en butikk nær deg også.

Ønsker deg en fin kveld!:)
Gleder meg til flere loppefunn.....

Bente sa...

Hei Wilhelmine - så herlige loppefunn - den Cathrineholmpannen var utrolig flott. Og hvilken lykke å finne drømmebutikk nr 2 i egen by - kunne ønske at det dukket opp en drømmebutikk i nærheten her snart også;)

Ser fram til innlegg fra "Finn roen" (=nydelig navn:) og flere loppeinnlegg!

Klem fra Bente.

Frk.Eplegrøt sa...

Det var litt av et kupp den pannen - åsså så fin og "ubrukt" da :)
Spennende den nye butikken - gleder meg til å lese mer om den!

Anniken og mammas lille verden sa...

Hei! Så bra at du fant frem til min blogg for nå har jeg lest innlegg etter innlegg hos deg=)) For en fantastisk blogg du har, elsker stilen din, helt etter min smak på alle måter=) Legger meg til som følger og gleder meg til å lese mer og ikke minst få inspirasjon! Mandagshilsen fra meg

RosMari sa...

Mange fine lopper på deg, men fikk du ikke med deg noen eggeglass? Eller er det innlegget som ligger på lur... Ha en fortsatt fin kveld!

Bente sa...

Hei igjen Wilhelmine - det hadde vært kjempehyggelig å treffe deg - både hos Kaspara og på Glansdagen:)

Klem igjen!

Louise sa...

Så mye fint du fant!
Jeg likte absolutt alt. Alt orange (nesten) virker tiltrekkende for meg.
Og så gøy å oppdage en ny butikk da, full av retro skatter. Gleder meg til å se mer fra den:-)

Ha en fortsatt fin kveld!

Brit Strikkenerd sa...

Jeg blir bare glad av denne orange farger, finner jeg slike gjennstander får de komme hjem til meg. Den kaffekjelen var bare nuskesøt:)

Høytrykk sa...

Klart vi kjenner hverandre superdupergodt! :) Nå har jeg kjøpt billett, så nå synes jeg at du skal hoppe i det også! :)

Til slutt: Wow, for noen kjøp du har gjort! Jaaa, vi orker mer lopper! :)

Mette sa...

Flotte ting og tang! Mamma jobbet noen ar pa Cathrine Holm's utsalg. Vi har litt av de i huset, kan du si, men lite orange...

Klart vi orker flere loppisbilder!

Ingvild sa...

If I m ever in Tønsberg , er det ikke tvil om hvor jeg må innom ! fantastiske bilder - ekte snopebutikk, og , nei, klart man blir ikke lei av lopper:) Har lagt meg til som følger:)
Skal på Glansdagen sammen med SøsterAnne, kanskje vi ses?