7. mai 2011

Nyfødt eggeglass samler

Eggeglass er nå blitt min nye dille, tror jeg...eller nei, jeg har bestemt meg for at det skal bli min nye dille. Det er ofte slik at jeg ser så mange fine plast eggeglass, men som oftest er det bare 3 stk eller 1 som er ledig. Jeg må jo ha en til hver i familien har jeg tenkt og har da ofte latt de stå igjen på loppis eller gjenbruket. Men her om dagen så fant jeg ut at jeg jo kan samle på dem, lage en liten eggeglass hylle og stille ut disse små søte. Jeg skal love meg selv at jeg skal velge dem med omhu de som skal få stå på hyllen, de må være hverdagslige, gamle og ikke for fine, men heller ikke for nye...skjønner dere...her er litt av min samling så langt...blir jo ikke blakk av det heller, 2 kr stk for et medlem til eggeglass familien...bra dille det!








13 kommentarer:

Marit sa...

Grattis med ny dille :) Morsomt å titte etter.

Tevanga sa...

Hei på deg!

Jeg støtter deg fullt ut i avgjørelsen om å bli eggeglass-samler. Tanken har streifet her også, men enn så lenge har det ikke skjedd. Jeg simpelthen elsker det gule, selv har jeg disse i isblå, nok til å dekke et større frokostbord. Jeg arvet dem da vi solgte dem gamle familiehytta vår, og de er så nostalgiske for meg at jeg jublet da jeg fikk dem. Tror mamma syns jeg var veldig rar da... Plastikk-eggeglass liksom!

Nå skal jeg ut i Hagen og dekke festbord til NIB-utfordringen. Litt for mørkt og rotete inne nemlig.

Stor klem :-)

Shy sa...

Der var fleire eggeglas eg kan minnast vi hadde når eg var lita:).
Artig!

RosMari sa...

Jeg har også litt dilla på eggeglass, og ble virkelig lettet over at det ikke bare er meg som har det sånn. Det må være noe med dem... Jeg skal vise frem mine på neste blogginnlegg på E for ...
Ha en fin helg!

Skjerstad sa...

Ja til eggeglass :) De i plast er supersøte og bilde nr 2 LOVE THEM !Jeg syns fatet ditt var så fint å jeg ;) Jeg fikk tak i et likt i lilla i dag ! Bra dille dette Wilhelmine :)Må få kommentere innlegget under her om nr 13 . For et sted ! Har lyst på ALT der inne ;)
God helg videre :)
Klemmer fra Janne

Martes atelie` sa...

Satt akkurat å leste repotasjen om deg i SA....da måtte jeg inn å titte på bloggen din. Koslig. Kommer gjerne tilbake;)
Ha en fin dag i solen.

Frk.Eplegrøt sa...

hm.nå minnet du meg på at egg glass, nei det eier jeg faktisk ingen av! Så det blir kanskje det neste jeg skal titte etter påloppis :)

Martes atelie` sa...

Jeg bor i Sarp vettu...:)

PillePalle sa...

Å, hvor kule de var!
Klemmer fra PiPa

emblas-kanel sa...

Flotte eggeglass - og det er mye mer spennende med "litt av hvert" synes jeg - men nå har "12 av hver" aldri stått på min ønskeliste. Lykke til med samlingen!
Ha en fin lørdag.
Klem fra Eva :-)

Lillian Iversen sa...

Heisann

Jeg har ikke noen egen blogg, men jeg lurte på hvor du fikk tak i det blå og grønne eggeglasset på det øverste bildet ditt. Min farmor hadde slike da jeg var liten og jeg har alltid hatt et ønske om å finne de samme igjen. Det var iallefall morsomt å se dem igjen :) Hilsen Lillian

Glafo sa...

Kjempefine eggeglass. Jeg er også en "nyfødt" samler. §;o)

Anonym sa...

Hei. Jeg har ca. 1350 forskjellige eggeglass jeg vil bli kvitt. Noen som ønsker. Bor på jæren