11. mai 2011

FINN ROEN! Nyåpnet vintage-retro butikk

I Wilhelmines hjemby er det åpnet en fantastisk fin Retro-Vintage interiørbutikk. 
Butikken heter 
FINN ROEN 
Det er en butikk i samme gate som 13 i Tønsberg, her finner du allt fra gamle retroskatter, flotte hjemmesnekkerede krakker fra gammel plank som var i taket på butikken tidligere, koselige Norges glass til oppbevaring av salt, mel og sukker...damen bak disken er så søt, hun har også laget en liten soffakrok i butikken som kundene kan sette seg ned å bla i interiørblader til inspirasjon. La bildene ta deg med inn i butikken...og finn roen...turen til Sarpsborg er absolutt verdt å ta...det er også en egen facebook side til butikken for dere som har det, Wilhelmine har selvfølgelig anbefalt at butikken starter sin egen blogg...da blir det nok fart på handelen skal man se...når blogg geriljaen ankommer denne retroskatt av en butikk. 


Her er det bare til å sette seg ned, ta en liten cookies og bli inspirert av interiørblader og butikkens farger



Liten pallekrakk med heklet trekk...hvor søt er ikke den da...


Sjekk retrostoffet, hekta som jeg er var det like før jeg rev det av stolen...hi,hi...men jeg måtte jo te meg litt...men jeg fant ut at jeg jo egentlig liker brunt og orange også...fint dette asså


Små settbord tapetsert med tapet fra Retro Villa, det er også masse fine teakbrett og trefjøler som er tapetsert i fine farger...så kreativt...


Dette er lamper Wilhelmine ønsker seg...kjære brannmann om du leser dette så er det en perfekt jule, bursdagsgave...den gule helst...hi,hi...


Retro, retro, retro


Fint tips til Norgesglass, et lite strøk med tavlemaling...og de fineste krukker er skapt...Wilhelmine kom bort i den ene kaffekrukken...uff, da ble jo bokstaven litt suddet ut...ja,ja...
bare til å pusse ut og skrive på nytt...



Takk til den søte butikk eier for at du åpnet en slik oase her i Wilhelminebyen;)))

6 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

jeg får tårer i øynene jeg nå.) Skulle sååå gjerne ha vært der:) den optimale butikken ja:)
Oransje og brunt retrostoff har jeg en del av, gardinstoffer i syntetisk materiale:) De er hyperkule:)
Bloggen min har ingen innlegg:) Greier ikke legge ut heller:(
Panikk her nå:)

klem Trine:)

Unknown sa...

test

Loppedilla sa...

sÅ GØY! da må man snart ta turen innom tønsberg igjen :)

mimmi-leone sa...

For en koselig butikk, synd den ikke ligger litt nærmere mitt hjemsted.
Skulle gjerne vært innom der en tur.

Ønsker deg en fin helg!

Solstrålå sa...

Ja her var det ekte retro!!!
Slike ting jeg husker fra 70 tallet!
Ønsker deg en fin helg!!
Gjerne med en god kopp kaffe i Wilhelminehuset!!
Goe klem fra Sol

Tuppelure sa...

Her var det mye digg! Du har jo gjort haugevis med deilige funn. Den Cathrineholm panna var toppen på kransekaka, jeg har gitt opp håpet om noen gang å finne slike godsaker heromkring.

Men til sommeren har vi leid oss campingvogn og skal trille sørover i landet. Først blir det noen dager i Kristiansand og så setter vi faktisk kursen mot nettopp Sarpsborg der vi skal besøke en kompis!!! Det blir definitivt en tur innom Finn roen da;O) Tar gjerne imot tips om andre godsakbutikker i nærheten:O)

God helg!