31. mars 2011

Good old Jamie Oliver, the last day


Da er det slutten på ukens London tema, takk til alle dere som har fulgt meg på reisen. Håper dere har kost dere like mye som vi gjorde. I fare for at dette skal bli en ren restaurant kritiker blogg lover jeg at det kommer noe helt annet i morgen, nemlig en liten mini påskegiveaway, så følg med.

Vi var også på Jamies nye restaurant på turen, den ligger like ved St. Paul, vi fikk et bord med flott utsikt på kvelden. Det var rent så majestetisk. Denne restauranten er ganske så ny, faktisk så ny at taxi sjåføren vår ikke fant stedet...noe som resulterte i ca 45 min gratis guiding rundt i London av en gammel, sjarmerende og luring av en taxi sjåfør. Vi fikk innblikk i hans gamle mor på 93, hans taxi karriere og mange fine plasser vi ikke hadde sett før. Jeg ble ikke overrasket over at han ikke fant stedet når han viste oss kartboken sin, den var sikkert fra 1980 eller noe...uff, uff...vi kom en time for sent til bordbestillingen og da var jo bordet opptatt. Men etter en kort stund fikk vi et nytt bord.

Det var gøy å ha vært på denne restauranten, men det er ikke noen som kunne slå godeste Gordon. Vi har også prøvd Jamies Italian som ligger på Westfields tidligere...den var faktisk bedre og mye rimeligere enn Barbecoa. Men Jamie er Jamie, så kult var det jo alikevell. Legger ut noen pics under, så kan dere få litt inspirasjon til helgens meny...for dere som kjenner Wilhelmine så vet dere jo at brannmannen hver fredag kommer med det samme:


"Hva skjer med mat i helgen a????" 

God fredagskveld alle kjære bloggere!


Slik så det ut når vi kom inn, det er en spisesal innenfor denne delen hvor vi satt. 



Please take your seat...


Vi satt helt til restauranten stengte og fikk med oss at kokkene oppsummerte dagen...hm...lurer på hva som ble sagt da jeg...


Alle sorters brød kom på bordet med hjemlaget smør, her rakk ikke Wilhelmine å ta bilde før brannmannen gribbet til seg en "brødbeta"...hi,hi


Min forrett var noe så "eksotisk" som gravad lax med dill...god, men bedre her hjemme faktisk...


Kyllingen var perfekt, den var med ristet hvitløk og estragonsauce, smakte himmelsk. 

6 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Maten ser supersmarrig ut! Och bilderna på muffins och tårta i inlägget nedanför är också helt fantastiska!

Anonym sa...

Har vært så koselig å følge deg på reisen, så gøy at du blogger underveis! :)
Så flott at dere fikk nytt bord da, siden taxisjåføren rota litt på veien.. Maten så jo bare fantastisk ut, bildene sier vel sitt :)

Ha en fin dag!

Klem!

gult hus i svingen sa...

sitter ved pc'n etter å ha spist en deilig, fet salat til lunsj:) Men sikler jeg allikevel.....ja:) For ei opplevelsesrik helg derehar hatt:)
Gordon Ramseys restaurant og maten ser jo aldeles utrolig ut.) Dit må jeg en gang, er sååå glad i mat og er enig med deg, brød i alle varianter er deilig:)
Takk for opplevelsen av London, Wilhelmine, jeg kan faktisk kjenne duftene av den deilige maten:)
Trine:)

Mette sa...

Han kan lage mat, ja. Vi har ogsa en Jamie Oliver restaurant her i byen, men problemet er at det er sa populaert og sa kan man ikke reservere bord! Orker aldri a sta 1 time i ko for a fa mat... Men har vaert der en eneste gang og det var godt!

Eli Wenche Andersen sa...

Lei Londontema - å nei. Skal dit til torsdag og jeg har jo flittig notert. Wilhelmine går forran...

Pafrika Og Belkini sa...

Sukk og stønn! Alltid blir jeg så sulten når jeg er innom bloggen din - og idag er iallefall ikke noe unntak. Skal lese meg opp på resten av reisebrevene, etter jeg har spist middag. For sikkerhets skyld.

Fin helg til deg!