16. februar 2011

Skattekisten fra Lillehammer del 1.

Wilhelmine har noen små skattejegere plassert ovenfor Sinsenkrysset, det er to jegere som jobber aktivt rundt Lillehammer området, nærmere begrenset inne i et rødt hus, tilhørende Wilhelmines nærmeste familie. De går med lys og lykter rundt i huset for å søke skatter til Wilhelmine.
Den mer maskuline delen av mitt skattejakt-team er en ivrig jeger og han legger ikke skjul på at han titt og ofte dukker hodet ned i de merkeligste plasser for å søke lykken. I en stor container fant han denne gangen disse to fine kjelene. Det skal sies at Wilhelmine er litt skeptisk til containere, men som sant er så hadde jeg jo kjøpt kjelene gladelig om han hadde levert dem på Gjenbruket...så da ble det heller lykke rett fra container denne gangen. Han forsikret meg veldig om at dette var en container som var veldig ren og fin, plassert helt alene i hele verden med masse skatter som det norske folk bare forlater i den mørke skogen. Kjelene er pusset og vasket etter alle kunstens regler av den mere feminine delen av mitt skattejakt team, og nå bare venter de på å bli tatt i bruk av Wilhelmine. 


Denne med rødt lokk er min klare favoritt, men den under er også så "stygg-pen", at jeg nesten syntes litt synd på den. Blir sikkert fin med litt fårikål oppe i...var liksom litt norsk stil på den syntes jeg. 
Mens den øverste røde vil bare bli fantastisk til en het chiligryte...kjelene er som ubrukte inni, så egentlig så er det et kupp syntes Wilhelmine. Det spørs om ikke jeg også for et tiår siden bare ville ha kastet dem og drømt om Høyang teflon kjeler...men takk og pris for at tiden endrer seg og noen tar vare på disse sjarmerende kjelene....se stakkars Peer Gynt kjelen a...styggpen ikke sant???



Det kommer flere skatter i blogginnlegg i løpet av uken fra Lillehammer, skattejegerne har nemlig gjort stor fangst...noen ganger så er det slik at jeg nesten besvimer over fangsten de finner inne i sitt eget hus...ting de har inne i hulen sin som de bare dåner over at Wilhelmine vil ha...ofte får jeg høre: 
"Næmen vil du ha denne da...du er gal du Wilhelmine!!" Så blir skattene lagt i skattekisten og fraktet ned til Wilhelminehuset. Hurra for skattejegerne...jobba på! 


9 kommentarer:

Skjerstad sa...

Så bra at du har egne skattejegre ;) Den røde kjelen var utrolig fin . Fårikål i den må jo være supert !Og du .. Den bringebær sjokoladen du har under her :) :) Den hadde vært noe ja !!!

Ha det fint :)
Klem fra janne

Barbros lille atelier sa...

Herlig å ha et skattejakt - team! Jeg har svigermor:-)
Knallfine kasseroller! Litt av et funn!

gult hus i svingen sa...

utrolig vakker den kjelen med rødt lokk:) Den ander er så stygg at den blir stilig, ja sånn kan det gå:) Så du har dine personlige bruktpushere du? Heldiggrisen:)

Ha en fin torsdag da, her skal det måles ut fiberduk for å legge resten i ettermiddag:) Puh for et arbeid.

Klem fra Trine:)

Dagny sa...

Oioioi så fine skatter da! Spesielt den øverste!! Heldige deg :D
Ha en super torsdag, snuppa :)

Petra / Popetotrora sa...

Den översta kastrullen med rött lock är ju hur fin som helst! En sån som man drömmer om att hitta på loppis! :-)

Fiolkransen sa...

Så artig å finne skatter rundt omkring:) De kjelene var jo kjempeflotte, kjekt at du har noen til å finne skattene for deg!

Ønsker deg en super torsdag!
Klem fra Thea

En støvel og en sko sa...

Kjekt med skattejakt, og disse kasserollene var fine.
Klem

rockefår sa...

Den første kjelen minner meg veldig om en kjele jeg har sett et eller annet sted, men husker ikke hos hvem.
Da jeg var hos Namaste på bloggtreff fant jeg en annen blomstrete emaljekjele på Fretex, den har nå blitt potteskjuler da den ikke var heilt pen i bunnen og manglet lokk. De er fine på ulike vis disse kjelene.

Gunn sa...

Den øverste var skikkelig kul! Har den med blå blomster, bortsett fra at min er vesentlig mindre..og med en hank festet som en kopp..skikkelig merkelig :)

Helt utrolig at det er en container-fangst! Har brukt å titte så vidt oppi slike selv, men har bare kommet over den sorten som har skikkelig søppel i seg.. ;)