20. desember 2010

Drømmer om at Nissen kommer

Nå er det ikke mange timer igjen før Nissen kommer. Jeg lurer på om han tar imot en ønskeliste sånn i siste liten fra en nesten utslitt husmor som venter på at den store eksamensdagen; nemlig julaften snart skal komme. dagen hvor alle skal si at ribben har enda sprøere svor enn året før, hvor alle gir seg over over alle pakkene som ligger under treet og hvor man ligger på soffaen og bare har forspist seg på verdens beste riskrem. Jeg satser på at Nissen har plass til en liten ønskeliste til jeg. det er ingen prioritert rekkefølge på listen kjære Nissefar, denne damen er takknemlig for allt hun får. Hadde holdt med èn ting også faktisk.

Søte Mumi kopper.



Fiducia vase, min evige drøm.
Te kanne fra Kähler i den nydeligste farge.


Ildfast fat fra Rice.


En ny lampe til å lyse opp i vintermørket, PH en av mine favoritter


Jeg kliner til med en skikkelig dyr liten godbit til slutt, i tilfelle Nissefar har vunnet i Lotto. Månedens favoritt stol:
Stingray


Bare sånn til orientering.
Her holder det med stolen kjære nissefar, sauefellen har jeg.
Kjør pent med sleden din,
det kan være glatt ute og jeg lover å gi deg en krumkake om du skulle dukke opp!


3 kommentarer:

Mette sa...

Hei pa deg,
na har jeg fatt leste meg opp litt pa bloggen din. Det har vaert sa travelt her i det siste at det har holdt hardt a fa lest/skrevet noe pa bloggefronten.
Synes du gjor jobben lett for nissefar nar du gir ham en slik utforlig liste ;-)

kos deg i innspurten!
klem Mette

Kaspara sa...

Hei Wilhelmine
Du kan godt slenge på mitt navn på Kähler tekanna og Fiducia også!
Så morsomt at du har "Sting Ray-stolen" på ønskelisten din også!
Den er artig!
Nå er jeg blitt "jaget" opp i annen etasje, for ungene kom hjem med noe hemmelig fra skolen. Jeg hører knitring i papir der nede; søte!
Ha en koselig jul, Wilhelmine om jeg ikke skulle få tid til å bevege meg særlig rundt i Bloggland de neste dagene!
Klem fra Kaspara

Strikkefanten sa...

Jeg krysser fingrene for at nissen leser ønskelista di grunding og nøye! Og så tror jeg sannelig jeg fører opp stolen Stingray og mumikopper på min egen ønskeliste:-)