22. oktober 2010

Fredag og realitetsblogging

Fredag, min favorittdag.
Rett og slett bare så deilig å tenke på at vi ikke skal gjøre noe på ca tre dager...
...men det er jo ikke helt alltid helt sant for en ekte husmor av den "gamle skolen" ...kremt, kremt...
...for i morgen skal vi ha besøk,
og da er det mye burde, burde her i huset.
Mine beste venner i morgen kommer til å bli dette:


...hvor er den hvite tornadoen...en, to, tre...hus bli rent...
Er det noen som har den samme lørdagshobby...
Husker dere de norske gamle filmene. Dette bildet er tatt fra filmen "Med støv på hjernen".
Når huset dufter rent, så blir det å lage mat, bake brød, dekke bord, etc, etc, etc, etc...
men det er jo koselig også da...
i allefall når allt er klart og lørdagskvelden nærmer seg og besøket ringer på døren!


...men den som bare hadde bodd på en stor herregård med tjenestefolk...


Men ennå er det fredag og godt er det, vi satser på take away i dag,
thai food...

...heldige oss som har en lokal thai food.
Det har reddet mange fredager...
 
Etter å ha proppet i oss maten, er det X-faktor og hekling som gjelder. Jeg har også et nytt glozzy magasin å kose meg med i soffakroken...livet er deilig!
For dere som ikke har oppdaget dette svenske bladet, så har dere noe å glede dere til. Family Living er et flott magasin.
Se den søte Budda figuren som strekker seg litt...

...jeg bare lurer på om jeg sa noe om soffasitting og take away forrige helg også...
hm...nei, det kan vell ikke stemme,
eller jo...hi,hi...helg er bra...
men i morgen, ja da blir det matlaging i Wilhelminehuset.
Vi gleder oss stort til å få besøk av gode venner.
I løpet av helgen vil det komme innlegg på verdens beste fiskesuppe,
slik at dere kan få være en del av selskapet her i Blogglandia.
Ha en fin fredag alle sammen!


11 kommentarer:

emblas-kanel sa...

Joda, det er nok husmødre av den gamle sorten flere steder. :-) Akk,ja. Tornadoen fikk ikke gjort seg ferdig i dag, så det blir vel litt i morgen også!
Artig innlegg. Er sååå begeistret for bloggen din!
God helg og kos deg med gjestene dine.
Klem, Eva

Pafrika Og Belkini sa...

Støv på hjernen er jo kjempegøy! Ikke i virkeligheten, seff, men filmen! Og etter filmen måtte jeg lkjøpe boken også, som jeg fant i et antikvariat. Kjekt med en gjestevisitt til 50 tallet, og enda bedre at den tiden er long gone!
Take away høres kjempegodt ut. Jeg blir så sulten av alle matinnleggene her! Nå har jeg lest om både tortillas og den nydeligste guacamole, selvsagt illustrert i nærbilder. Må eta! No!

Forresten, sjalet fra deg er kjempefint! Har det på meg i denne stund, loving it!

Li/Småtingene sa...

Her er vi faktisk allergiske mot vaskemidler på lørdager, vi; det er visst en noe snodig sykdom... Men engangsklutene til Jif går heldigvis bra, så de er flittig brukt på strategiske steder før besøk... ;-)
Verdens beste fiskesuppe høres genialt ut; jeg kommer garantert innom for å suge til meg god oppskrift!!

Kos dere med vasking, matlaging, -ja, og besøk ;-))
Og pass på å slappe ekstra godt av i kveld!

:-)
PS: Har du deltatt på giveawayen min? :-)

Hellohello baby sa...

Thai er digg. Hvis du legger ut fiskesuppeoppskrift, skal jeg legg ut Thai mat oppskrift ;)

God helg og kos deg masse med laget ditt i morgen :)

Marit sa...

Jeg og den hvite tornadoen kjenner ikke hverandre :) Men ommøblerer stua gjør jeg gjerne på en fredagskveld, og da kan jeg jo tørke støv samtidig, og da er jeg så fornøyd :D Den maten så veldig god ut, selv har vi en vietnamesisk take away i nærheten med fantastisk mat. Vi bestiller alltid det samme og de bare smiler av oss :D Gleder meg til fiskesuppe. God fredag.

Hellohello baby sa...

Heihei :)

Jepp, Markedet i Birkelunden er fast hver søndag året rundt. Der kan du også treffe Elin Anita fra www.eddaskreativiteter.blogspot.com
Hun har alltid masse herlige brukting på boden sin. Det går unna som varmt hvetebrød.

Kommer et nytt innlegg fra sist søndag senere i kveld.... :)

Go' fredag til deg!

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hejsa!

Tak for din kommentar på min blog.
Din ser også spændende ud...
Så jeg lægger mig også som følger hos dig:0)
Ha´en dejlig weekend.
Knus Susi

Mims sa...

hei, kjenner til det der. Prøver å ikke stresse med vasking i helgene, men vanskelig å få til ;)

Bortsett fra vaskingen hørtes det ut som en hærlig helg. Kos deg :)

Barbros lille atelier sa...

He, he, ja, det er nok flere som må svinge både støvkluten og moppen i dag:-) Har for sikkerhets skyld invitert middagsgjester både i dag og i morgen... Så det er bare å hive seg rundt!

Ha en fin dag med Jif´en!

Klem

Katrine_tm sa...

Morsomt innlegg! Herlige de gamle fotoene :)

Tusen takk for kommentar hos meg, søte du! Den ble jeg glad for :D

Maliva`s verden sa...

Gleder meg til du deler matopplevelsen med oss.. høsten er suppetid for oss her i huset også, så dette blir spennende. Ang.bladet du anbefaler er det en av mine favoritter....kanskje nettopp fordi den handler om hele familien/hjemmet..Kos deg med gjestene og fortsatt god helg til deg fra meg