16. oktober 2010

Byttedeal og Wilhelmines lørdagscafè.

Jeg er så glad for at jeg har begynt å blogge,
det er utrolig hvor mange kreative bloggere som man finner her i Bloggverden. 
Jeg har vært så heldig å få noen fine skatter i posten den siste tiden. Jeg har jo tidligere skrevet om det fine geriljabroderi som jeg fikk byttet mot et sjal av den koselige Skjerstadbloggen.

Denne uken fikk jeg også noen fantastiske pakker.
I oppstarten på min blogg fikk jeg mye hjelp av den søte damen som har den fine bloggen
Dill og dall og sånt. 

Vi har også hatt en byttedeal, et rosa sjal ble sendt av gårde i posten til henne og tilbake fikk jeg denne uken en fantastisk flott lappeveske. Jeg gleder meg til å ta den i bruk på jobben til uken. Den er så pent sydd og har akkurat de farger jeg liker.

Nydelig veske fra Dill og dall og sånt.


Nok et sjal ble sendt avgårde i posten, og tilbake kom det en PERFEKT putetrekk sydd i retrostoff. En ekte høstpute i nydelige høstfarger. Det er damen bak bloggen
Gult hus i svingen
som har sydd denne fine puten til meg.

Pute i flotte høstfarger.
Takk til dere, byttedeal er jo så lurt, takk Nina for denne oppdagelsen.

I dag er det tid for Wilhelminecafè. Den eldste Wilhelminedatter er en kløpper til å lage scones. Hun har i dag vartet opp mammaen sin med nybakte scones og dekket et bord i beste cafè stil. Oppskriften på sconsen har hun funnet på Trines mektige matblogg.



Takk kjære Wilhelminedatter...dette var så godt...nydelige scones!

Lørdager pleier ofte å bare være ganske laid-back dager her i huset,
det å ikke gjøre noe er egentlig ganske fint. Resten av denne dagen blir iført
joggings og tøffler...med en bunke ukeblader, hekle, te, godis, tv og reker til kvelds.
Det er en perfekt lørdag for Wilhelmine & co.







16 kommentarer:

Rosa sa...

Byttedeal: for en FANTASTISK god idè!!! Den skal jeg jammen huske på! :-)

Deilig bakst og deilig lørdag, kos deg masse! :-)

Lørdagsklem, Rosa

PS: Så spennende utdanning du tar! Det går nok bra, skal du se, men kjenner til problemet med å heller ville blogge enn lese. Til og med husvask går av og til foran lesing, hehe...

gult hus i svingen sa...

wow, du har bytta til deg mye. Artig å se bildet av puta i bloggen din. Blir helt rørt jeg. Sjalet er blitt en fast følgesvenn, det er så deilig å ha det på:-) Har brukt det hver dag siden jeg fikk det. Artig du likte puta.
Du liker godt å lage mat, det gjør jeg også:-) Liker å spise også da, og det vises på vekta. Men jeg er sunn og frisk, så da så:-)Takk for tips om trines mektige matblogg:-)
Fin lørdag til deg fra Trine, klemmer i fleng sendes med:-)

Skjerstad sa...

Jøss så mye fint ! Artig med denne byttingen ;) Herlig veske og nydelig pute , i Wilhelmines farger :)Koselig med scones bakt av dattera , ha en fin kveld i joggis :) Det blir på samme vis her i skjerstadhuset også :)

God klem fra Janne :)

Unknown sa...

Hallais snuppa!!!
Hørres ut som ein perfekt lørdag, og ikkje så ulikt våre :o)

Så kjekt å hørra at du like deg sjå meg da, for eg like meg så godt hos deg og!!!
Her e det litt av det mesta, skreve på ein skitbra måte og med hjerta. Blir så glad når en får glimt fra personen bak og eg vettu ;o)

Og for nåken flotte byttehandler du har gjort da! Gøy! Og alltid spennande og kjekt med pakke i posten :o)

Gratulera med gratis hotellopphold og, tihi :o) Fy fasiken så bra!

Duse Pasteller sa...

Skjønner at det lønner seg å ha noen ferdigheter sånn at man har noe å bytte BORT!
Hmmm, hva skal jeg lage da, som andre folk vil ha...??
Kjempefine ting iallefall!!
Men så er jo sjalene dine nydelige også da!:)
Kos innlegg med scones og greier!

Ha en fortsatt fin lørdag!

Klem fra meg!
Duse Pasteller

Shy sa...

Så fine ting du har bytta til deg. OG for nokon flotte og høge scones. Eg må sjekke opp den oppskrifta.

Shy sa...

Hmm, skreiv eit innlegg her i stad, men trur eg trykkte feil...
Det eg ville sei var at det var fine ting du har bytta til deg. Og dei sconsa såg luftige ut. Har notert meg oppskrifta.

Pia sa...

Så masse flott du har bytta til deg! Nina er fantastisk dyktig - jeg har flotte tepper hun har laget. De andre du nevner lager også mye flott!
Ha en fortsatt fin helg!

Nina sa...

Ups - der så jeg noe kjent. Jeg skvetter alltid litt når jeg ser tingene jeg nettopp har hatt i mine egne hender på andres blogger ;). Jeg må følge opp med sjal-innlegget i morgen jeg da. I kveld er svigermor på besøk - og vi har sett på Skal vi danse og God kveld Norge. Hun holder på å brodere skjortedetaljer til bunaden hun skal ha på seg til min Vilde sin konfirmasjon. Hennes eldste barnebarn. Derfor tok vi andre oss den friheten at vi havnet litt foran datamaskinene. Abstinensene ble store her ;).

For noen høye scones ;). Scones minner meg om ukene jeg jobbet på feriekoloni på Tjøme. Da bakte kokka scones når vi skulle kose oss. Mmm.

Håper du får et godt liv med den nye veska di ;). Brunt og rosa er en veldig fin fargekombinasjon!!!

Takk for et supert bytte og fine ord ;).

giraffmamma sa...

For noen smarte bytter! Fine saker :)
Og for noen scones! Ser skikkelig gode og proffe ut! Jeg er imponert!

Pafrika Og Belkini sa...

Sukk, slike loerdager er de beste loerdagene Pafrika vet om! Med regntoey utenpaa pysjen kan en fint gaa tur med hunden og innom naerbutikken, og saa er det bare aa rigge seg til i heimen med aa gjore alt og ingenting, mest det siste saa klart. Naa fikk jeg faktisk litt lyst aa komme hjem til hoesten! Og ikke minst til nytt heklesjal - hurra!

Det var noen lure byttedealer du har gjoert, baade puten og vaesken var jo kjempefine. Nett som sjalene dine!

Fin soendag til deg!

(eddas) sa...

Heisann..
så flott med slik byttedeal:)det skulle det vært mye mere av...vi driver litt med det i Birkelunden vi selgerene som står der:)oppdaget bloggen din gjennom huset ved bekken...og du har oppkalt bloggen etter bestemor akkurat som jeg:)
ha en fin fin søndag
eddaKlemmer

emblas-kanel sa...

Så mye fint du har byttet til deg. Lurt. Dill-og-dall-og-sånt skal sy en duk til meg etterhvert har vi avtalt så det blir spennende. Jeg har et lite broderi etter mamma som skal stå på den.
Jeg har lagt en link til din blogg på et innlegg som blir publisert i ettermiddag + et bilde fra din blogg (kokebokhylla di) - er det greit??
Klem fra Eva

emblas-kanel sa...

Det skjedde noe rart - jeg skrev et langt innlegg til deg, men det "forsvant i løse luften" virket det som. Hmmm - kanskje du får det likevel.
Jeg har lagt en link til din blogg på et innlegg jeg skal publisere i ettermiddag + et bilde av kokebokhylla di. Er det greit?
Klem fra Eva

designhund sa...

Hei hei! Flott blogg til deg og:-) Vesken var kjempefin. Jeg har også lyst til å lage noe slikt, og ekstra motiverende er det jo når man kan vise det frem å få så flotte komentarer. Det er gøy å blogge! Stå på:-) Klem Tone

- Rekkehuset - sa...

Hei,
Takk for trivelig tilbakemelding på bloggen min.
Har stor sans for deres måte å tilbringe lørdagene. Jeg har inntrykk av at i helga skal vi rekke så mye og være så flinke og aktive...
Ja til kos og hygge!