27. oktober 2010

Boktips

Jeg har fått to nye bøker i posten.
Denne gangen ble det en kokebok og en bok om hekling.
Det er ikke grenser for hvilke planer jeg har for min egen heklekarriere, så da er det jo viktig å ha bøker til inspirasjon...det er bare det at hverdagen ikke alltid strekker til...
Jeg har egentlig lyst til å bake, hekle, sy, male, klippe, lime, koke og sylte hele tiden,
men det ender som oftest opp i ingen ting...ja, jo noe får jeg jo gjort, men jeg mener sånne "overskuddkreativitetsgreier"
Brannmann Sam er tålmodig og har en evig tro på at Wilhelmine skal få tilbake Pippikrefter,
men han er superflink til å lage medisterkaker med ertestuing,
så "sånn går no dagan"...
men jeg hygger meg i allefall med alle planer om et kreativt univers...
disse bøkene gir mye inspirasjon som kan lagres frem til Pippikreftene er tilbake

Bok om hekling
Väldigt virkat.
Forfatter Erica Laurell
Her finner man mange fine mønster på hekling til kjøkken, leker til barn, til vinter og sommer, masse morsomme små figuerer som kaker, epler og kanelsnurrer.


Boken inneholder masse fine bilder til inspirasjon

Kokeboken som har flyttet inn i min samling heter
Kärleksmums, 101 söta favoritter.
Forfattere er Emma Rosvall. Svenskene kan virkelig dette med kokebøker, her er det 101 oppskrifter som gir deg det søte liv, det er også et eget kapittel om julgodis...


101 nytelser mellom to permer.


8 kommentarer:

Tevanga sa...

Jeg har diagnostisert meg selv som overinspirert, så jeg har møtt veggen og får ikke gjort en eneste ting. Venter som deg spent på at pippikreftene skal komme tilbake... I mellomtiden oppfører jeg meg som om jeg var alkis.. smugkjøper julepyntkits på panduro og småtterier på brukten jeg tror jeg skal gjøre altmulig rart med. Jeeez. Må slappe av litt her!

Så nydelige barn du har forresten. Mine to er så små enda, syns det er veeldig rart å tenke på at de skal bli større.

Og Nigella-sjokoladen var fabuløs! MEN!! Det var jo du som inspirerte til å teste den. Du nevnte den i en kommentar en gang tror jeg?? Det skal jeg putte inn i innlegget. Vi fikk den kokeboka i julegave i fjor, og har glemt den litt bort, helt til nå!

Stoor klem fra Tevanga

Marianne sa...

Åj så herlig bok om hekling, den skulle jeg gjerne tittet i, elsker hekling =) =)Og er Alltid ute etter ny og fresh inspirasjon!! =) Ha en koselig torsdagsaften!! Klemmer fra M

Re-dizain sa...

mmmmmmmmmmm...vilka härliga böcker...

emblas-kanel sa...

Så fine bøker! Kjenner til det der med inspirasjon som ikke står i stil med den tiden man har til rådighet til å bake, strikke, hekle, tegne, trimme - ja, i det hele tatt.
Heldige meg har fri fra jobb i morgen og da skal jeg strikke masse.... håper jeg.
Klem, Eva

Strikkefanten sa...

Heklebok:-) den var interessant. Kan den kjøpes på nettet? Du får kose deg med å bla i bøkene, og hamstre opp masse kreative ideer:-)

Duse Pasteller sa...

Hei!

Fine boktips!
Ser ikke ut som om du er med på min Give Away... Men du kan fortsatt melde deg på - det er et eget bilde for det på høyre side på bloggen min. Bare trykk på det du!

fin helg!

Klem, Janni
Duse Pateller

svimelaura sa...

Bøker er veldig viktig både for inspirasjon og for....for...at det er viktig å ha noe fint å bla i... nemlig! Bøker er viktig! Av og til viktigere enn selve aktiviteten, for min del i alle fall:)

Strikkefanten sa...

Tusen takk for tipset:-)))