29. august 2010

Reprise, oppstarten på min blogg

Jeg tenker ofte på hvor fint det er at jeg har begynt å blogge, spørsmål er nå om blogen min har utviklet seg og om den er slik jeg trodde den skulle bli. Jeg tror at svaret må være ja, det er vanskelig å ta bilder etc, men jeg blogger jo om tema jeg syntes er gøy og om ting som har bodd inne i meg i lang tid, endelig kommer det ut...interiør, mat, bøker og retro er vell det som ligger blogghjertet mitt nærmest...her kommer en liten reprise på hva jeg startet opp med, take a look: 


Her i huset har vi ofte havregrøt til frokost. Det er både enkelt og godt, og jaggu er det ganske trendy også. I London på mange av de nyeste cafeene i byen er det frokost og brunch som gjelder for alle penga. Det er da ofte havregrøt med frukt som står på menyen. I Notting Hill, i gaten Westbourne grove ligger det mange små koselige cafeer som daglig serverer økologisk frokost. Daylesford organic er en av mine favoritter.



                                                    
Men det går fint an å lage sin egen lille økologiske frokost her hjemme også. Jeg spiser ofte frokost sammen med med italieneren Rancilio...for å oppklare misforståelsen, så er det min dyrebare skatt, espressomaskinen Rancilio Silvia. Den er SUPER, det er noe tidkrevende å lage de små mørke nytelsene, men det er helt klart verdt strevet.
                                                          Dagens frokostmeny:



Havregrøt med tørkede blåbær, banan og demerasukker. Caffelatte med soyamelk og eplemost fra Kullaberg smaksatt med kanel. Dette er en eplemost vi kjøper i Sverige, uten tilsatt sukker eller konserveringsmiddel.




                                                


Ingen kommentarer: